ویژه ۸ مارس

سلام به همه شما دوستای خوبم. شرمنده که من بازم بد قول شدم و دیر به دیر اپدیت کردم. ولی از این به بعد قول میدم هر ماه یه مطلب جدید داشته باشم. منتظر کامنتای قشنگتون هستم

قربونتون : نسیم

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

ما دخترا احساس میکنیم به خاطر جنسیتمون باید از خیلی از آزادیها و احساسها چشم بپوشیم . زمانی که مرتب این کلمات به گوشمون میخوره : دختر باید به خاطر حفظ آبروی پدر و برادراش متین و سنگین باشه ، دختر نباید بلند بخنده ، نباید بازی کنه ، نباید شادی کنه ، نباید با پسرا حرف بزنه و ......... از این جمله ها همه ما نفرت داریم و تا کسی می خواد در این باره حرف بزنه ، فورا ً موضع می گیریم و از برابری زن و مرد دفاع میکنیم . اما زمانی که پای جامعه و سنتهای عقب موندش به میون میاد ؛ زندگی واسه ما دخترا واقعاً سخته ، ما باید به خاطر جنسیتمون خودمونو محدود کنیم و باید سر به زیر و مطیع همون قوانین مرد سالارانه باشیم .

وقتی در جامعه آزاد ظاهر میشیم و از کسی نمیترسیم و به حجاب و اینجور چیزا علاقه نداشته باشیم بهمون میگن " کمونیست " ؛ اگه واقعاً اینطوریه پس تمام زنای ایران کمونیستند ، چون هیچ زنی حجاب رو قبول نداره ، اگه سر میکنن بخاطر زور.

بیشتر ستمایی که به ما زنا میشه به خاطر نا آگاهی خود مونه . اینکه چقذر در زندگی حق داریم و به چه چیزایی نباید تن بدیم که متاسفانه بخش زیادی از زنان مناطق روستایی و دور افتاده از این حق طبیعی بی بهره اند .

ما باید قبل از انجام هر کاری انسانیت رو در نظر بگیریم ؛ نه فرهنگ و نه مذهب و نه ملیت .

بیاین همه ما 8 مارس با زدن روبانهای قرمز در خیابان و محل کارامون به همه بفهمونیم که ما خواستار حقمون هستیم. حق زندگی ، حق آ زادی و .....و ما زنابا مبارزه بتونیم از قوانین خشونت بار اسلامی و مرد سالارانه و تامین آزادی و برابری حقوق کامل زن تا با تحقق این اهداف بتونیم تغییری در این دنیای نابرابر به نفع جامعه بشری ایجاد کنیم .

                                                                به امید یه دنیای بهتر